Icewine


Jégbor! Aha-élményt szerzett nekünk a jégbor amit két hete a Niagaránál vettünk. Most kóstoltuk meg és nagyon különleges, nem is hasonlít egy szokásos borra, édes, szinte nektár. Így képzeltem el gyerekként a bort amit a görög istenek szürcsölnek az Olümposzon. Tavaly Szegedy Balázstól hallottam először, hogy rengeteg bort készítenek Kanadában, és hogy mennyire híres a niagarai jégbor. Valóban, az országút mellett mindkét oldalt szőlőtőke amíg a szem ellát. (Megjegyzés: németek is készítenek jégbort.) A lényeg az, hogy a nyári 25-30 fokos meleg után megvárják az őszi fagyokat, törvény szerint -8 fok alá kell mennie, és csak akkor szüretelik le a szőlőt, és még fagyott állapotban préselik. Így a termesztés egész folyamata nagyon kockázatos. De én mondom, megéri, csodálatos!

5 megjegyzés:

Timi írta...

Tokajban is van. Anyukám tavaly ősszel járt arra, és mesélt róla. Neki is ízlett.
(Tök jó, hogy ezt pont én írom, amikor nekem semmilyen alkohol-készítmény nem ízlik... :P )

Olgi írta...

Ha úgy alakul, majd kóstold meg ezt, egy korty utan is nagyon fincsi!

Unknown írta...

Hehe, tudom, honnan van a kép :)

Na, majd én is megkóstolom ezt az isteni nedűt, ha arra járok!

Olgi írta...

Szerencsére mióta itt vagyunk még nem esett a hó, ezért nincs a saját archívumban ilyen fotó...

Unknown írta...

Kösz a tippet, Timi. Bevallom, mind a magyar, mind a külföldi borok világa szürke folt számomra. Kábé annyit tudok az egészről, amit le is írtam.