Valentin


A Valentin-nap elsősorban itt is a szerelmesek ünnepe - tömve vannak a TV-k az olyan agyatlan reklámokkal, mint pl. hogy "vegyél tőlünk plüssmacit", meg "febr. 14-ig garantáltan házhozszállítjuk a megrendelt pizsamát". A szórólapok minden oldala piros szívekkel és rózsákkal tömött. Marha jó, hogy ilyeneket nem kapunk a spam-mentes postaládánkba! A szórólap-hegyek tuti nem hiányoznak otthonról. Nem hiába nyomakodnak ám a marketingesek ilyenkor, általában kiugró a forgalom: egy kisker kimutatás szerint tavaly átlagosan 123 dollárt költöttek el az amerikai emberek ezen a napon.

Azonban van egy olyan vonulata a Valentin-napnak, ami nálunk ismeretlen: a kisiskolások is nagy lázban vannak ilyenkor, apró mütyűröket, leggyakrabban képeslap-szerű üdvözlőlapokat adogatnak egymásnak. Van, ahol a "népszerű" gyerekek halmoznak fel ilyeneket, több helyen pedig gondolom az ebből eredő lelki sérülés elkerülésére mindenki visz MINDEN osztálytársának valamit ajándékba! Ebből is látszik, hogy itt is dúl a nagy egyenlősdi néha, nem csak a kapitalizmus.

Nekem nem szívügyem a Valentin-nap, viszont ma van Bálint-nap, aminek annál több értelme van! Sok puszit küldök és jó egészséget kívánok otthon egy icipici és egy idősebb Bálintnak is! Érdekességként megjegyzendő: olyan, hogy névnap, sok másik országhoz hasonlóan az USA-ban sem létezik, ez csak néhány európai és dél-amerikai országra jellemző hóbort.

8 megjegyzés:

Olgi írta...

Ja, kicsit csalóka a helyzet ám: én írtam a bejegyzést, és Gyuszkó vette a csokikat... :)

Unknown írta...

Váó, micsoda blama, hogy az én nevem alá került Olgi bejegyzése. A szív alakú csokikat viszont büszkén vállalom...

Névtelen írta...

Nekem gyanús is volt :)

Olgi írta...

Nem hiába vagy a törzsolvasónk.

Névtelen írta...

Lassan törzshozzászólótok is.

Olgi írta...

Mindenképp! Nem számoltam persze, de még az is lehet, hogy utánam te jössz a hozzászólás-listán. (De az normális, ha az ember a saját blogjához sokat szól hozzá, nem? :))

Névtelen írta...

Juj. Hogy számolod össze hány db voltam én a névtelenekből, Baba :)

Olgi írta...

Milyen jó, hogy hozzá sem kezdtem ehhez a sziszifuszi melóhoz!