Wow


Egy nem mindennapi esemény történt tegnap Ithaca, NY-ban (van Ithaca Michigan és Nebraska államokban is, de mindkettő icipici falu, egyikben sem lehet olyat csinálni, hogy): Olgi moziba ment! Tulajdonképpen ennyi, amit írni akarok. Nem tűnik valami nagy dolognak, de higgyétek el, már nagyon vártam!

Semmi különös nem történt. Egy viszonylag puttó artmoziba mentünk a belvárosban, aminek szokatlan módon egy sikátorban nyílt a tűzlépcső-szerű ajtaja, és kb. 25 lefelé tartó lépcsőn lehetett megközelíteni. Nem volt szükség helyre szóló jegyre (na nem is ilyet adtak), mert a terem nagy része üresen maradt. Legviccesebb, hogy igaziból bárki bemehetett volna, akár jegy nélkül is, mert nem volt a terem előtt jegyszedő. Egyrészt mert low budget hely, másrészt meg biztos azért, mert ez az eshetőség főleg magyar embernek tűnik fel, és azok meg itt kevesen vannak.

A filmről is írok egy kicsit, bár hogy őszinte legyek, nem érdemli meg. Persze fogalmam sincs, hogy mi alapján ítéli oda az Akadémia az Oscar-díjakat, ez számomra a sokadik díjazott film megnézése után is egyre homályosabb. A magyarul Gettómilliomos címen futó filmhez képest a Disney Csipkerózsikája szinte dokumentumfilm. Persze korántsem azért jó egy mozi, mert megtörténhet az eset, de ez nekem túl sok volt. Két mellékszereplő alakítását és néhány rövidebb jelenetet viszont érdekesnek találtam, de a két órás filmhez képest ez harmatgyenge, 8 Oscarhoz meg végképp.

Amúgy életünkben most először néztük a pár hete zajlott Oscar-díj átadót. Így, hogy főműsoridőben láthattuk, adtunk neki egy esélyt, és kifejezetten szórakoztatónak találtuk. Kicsit furának tartottam ugyan, hogy a színészek nagyobb része annak ellenére, hogy egész életükben szövegeket bifláznak, mégis papírról olvassa a díjazotti beszédét... Persze a spontán dumák sokkal jobbak voltak, nem vitás. Icipicit én is érdekelt voltam a dologban, mert angol órán tippjátékot játszottunk, hogy ki/mi fog díjat nyerni. Képzeljétek, a leghíresebb díjakat, a legjobb film + legjobb színészi alakításokért (fő- és mellékszereplő) járó díjakat mindet eltaláltam, bibi! Tekintve, hogy addig egyik filmet sem láttam, érdekes eredmény. Szerintetek vegyek lottót?

Ezt a filmet a csütörtöki angol órai "kemény maggal" néztük, és forró csokizós-teázós-kávézós-tacós estébe torkollott. Hol vannak már azok az idők, amikor hetente jártunk moziba Gyuszkóval... messze :)

Legalább négy helyen lehet filmet nézni Ithacában, úgyhogy most kitűzöm a célt: mindegyiket fel kell deríteni kettesben!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem vegyél.

Névtelen írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz.

Jut eszembe...nekem néhány sorsolást nem tudnál "megbuherálni"????

Kösz előre is... (de főleg nem ezt köszönöm...)

Pusz

Pálma