Az oroszlán, a boszorkány és a különös ruhásszekrény


Megnéztük "Az oroszlán, a boszorkány és a különös ruhásszekrény" című gyermekdarabot az ithacai Hangar Theatre előadásában. Az eredeti regényt Lewis ír író írta vagy ötven éve a "Narnia Krónikái" fantasy sorozat második részeként, és gyermekmeseként olyan sikeres lett angol nyelvterületen, mint nálunk a Süsü. A mozijáróknak talán ismerősen csenghet a "Narnia Krónikái": pár éve ment ezzel a címmel egy hollywoodi film. Mi csak az előzetesét láttuk, melyben egy beszélő oroszlán hátán repülnek a havas táj felett a gyerekek. A kezdeti sokkot nehéz volt kiheverni. Akkor jöttünk rá, hogy mindenképp meg akarjuk nézni Narniát, amikor Olgi észrevette, hogy csak egy 45 perces színdarabról van szó, és délután kettőkor kezdődik, amikor Lola sosem alszik. A regénynek egy különös feldolgozását láthattuk, melyben két színész játszotta el a történet összes szereplőjét, nagyon kevés kelléket használva. Színész legyen a talpán, aki ezt elvállalja, de ügyesek voltak, összeállt a kép.

Az előadás után jött a legszokatlanabb rész: a színészek felajánlották a gyerekeknek, hogy kérdezzenek tőlük bármit, ami a darabbal kapcsolatban érdekli őket. És kérdeztek is, folyton kezek lendültek a magasba! Kérdezték, például, hogy te voltál-e az oroszlán, miért hallottam ilyen távolról is a hangodat, mennyit gyakoroltatok, hány évesek vagytok, hányszor olvastad a könyvet, stb? Az oroszlános kérdésre azt mondták, hogy azt szerették volna bemutatni, hogy a gyerekek otthon, bonyolult kellékek nélkül is eljátszhatnak egy történetet. Még én is ihletet kaptam, asszem este bábozunk egyet Lolával!

5 megjegyzés:

Timi írta...

Nem tudom, hogy még megy-e, de én pár éve a Rómeó és Júliát láttam hasonló előadásban (Rudolf Péter - Nagy-Kállói Eszter talán? - jaj de szégyellem, hogy nem emlékszem pontosan, de az biztos, hogy házaspár), ott is az volt a kiinduló ötlet, hogy a szülők tetszőleges dolgot el tudnak játszani otthon a gyereküknek.
Amúgy én a Narnia krónikáira vadászom, de nagyon, de miért is lenne egy olyan bolt, ahol ugyanabban a kiadásban meglenne mind a hét könyv? Márpedig nem mindegy, hogy néz ki a polcon! (Ja, természetesen én csak az angolban gondolkozom...)
És egy kis adalék: Az oroszlán... az első könyv volt, de a történet időrendjében a második. Mostanában a kiadások ez utóbbi szerint számozzák a könyveket. No és Aslanról ebben a ("második") könyvben először nem lehet tudni, hogy kicsoda, csak közben derül ki, de pl. az "első" könyvben már teljesen természetesen van jelen. (Ezt az adatot természetesen a fent említett vadászat közben találtam.) Szóval lehet gondolkodni, hogy milyen sorrendben olvassa az ember!
Ui: nem csak mozijáróknak lehet ismerős a cím, gyerekkorunkban ment a tévében a sorozat. Mostanában több részét is láttam boltokban DVD-n, úgy tűnik, a BBC annak idején mindegyik Narnia-történetből megcsinálta a maga sorozatát.

Olgi írta...

Timi, ezek közül valamelyik biztos tetszik:
itt a 7 összecsomagolva vagy akár egy könyvben is.

Zsuzska írta...

ooo erre a könyvre én is emlékszem. Nem vagyok olyan tájékozott, mint Timi és a mozit sem láttam, de tuti jó lehetett!

Olgi írta...

Szenteste itt ez a csaladi mozi a TV-ben, tehát a filmbe is könnyű belefutni errefelé.

Timi, Zsolti, Csabi írta...

Megrendeltem végül. Most jött meg. Gyönyörű szép 7 darab könyv, szép dobozba belerakva. Még hideg. (Mármint a szállítás közben nyilván kihűlt.)