Szépségek


Most, hogy a távirányító-monopólium pár napja rám szállt, tegnap bekapcsoltam a TV-t. Nem volt különösebb célom, csak Lola aludt, a lakás ragyog, én pedig kiolvastam a könyvem, és kivételesen a netről is le tudtam akadni.

Egy este 11 táján babás műsorokat sugárzó adón ragadtam le. Épp gyerek-szépségversenyre készülő családokat mutattak be. Honnan máshonnan, mint Texasból. Na, gondoltam, ennél nagyobb felhajtást úgysem láthatok a témakörben, és nem is csalódtam, az biztos! Sőt, a dolog minden képzeletemet felülmúlta.

Természetesen (illetve tökéletesen természetellenesen) ez manapság nem úgy megy, hogy valaki szép (vagy valakit szépnek gondolnak), kinéznek neki egy versenyt, rádobnak egy ruhát, és megjelenik. A frászt. A dolog sokkal összetettebb. Hatalmas előkészületek folynak, amit elsősorban a jómódban otthon ülő anyukák irányítanak. Hogy néz ez ki extrém esetben?

1. Kellenek ruhák, pontosabban komplett szerkók, több is, mert néhány versenyen több számban (itt szépség, szerkó, tehetség- ami ált. tánc volt) is el kell indulni, ha az ember a fődíjat is meg akarja nyerni! Nyilván a potenciális nyeremény nincs köszönőviszonyban sem a tetemes ruha-, felkészülési-, nevezési-, utazási stb. költségekkel. Pl. egyetlen komplett ruhakollekció ezer dollár. Ugyanakkor persze reklámok, fotók miatt adott esetben gyerekként is lehet pénzt keresni, főleg errefelé.

2. Kellenek parókák/póthajak, ezek nélkül az esély nulla. Kivéve a kisfiúk között. A nagy móka az volt az egyik családnál, hogy anya + a 4 éves lánya együtt mosták a fellépéshez elengedhetetlen parókákat. Persze az biztos jó, hogy együtt csinálják, na de hogy pont ezt???

3. De voltak még közös programok, pl. irány együtt a szolárium. A kiscsajt mindenhol lefújták valamilyen speckó ipari barnító spray-vel. Ezután nagy mosolygás és boldogság, egészen addig, amíg a verseny napján sminkesük el nem kezdte sminkelni a kiscsajt, a kislánynak viszont nagyon égett és izzadt az arca a smink alatt. A műszempilla felragasztása alatt már nagyon kétségbe volt esve. Dehát úgy tűnik, a szépségért van aki már négy évesen is parancsszóra visszafolytja a sírást.

4. Mint az előbb kiderült, nem árt a saját sminkes, esetleg fodrász, aki utazik a családdal a versenyre, és minden versenyszám előtt nekiesik a versenyzőnek. Ez nem kritérium, tapasztaltabb anyukák is próbálkozhatnak a dologgal.

5. Az egyik anyuka vett a kislánynak egy "fogsort". Nem igazit, csak egy műanyag valamit, amit rá lehet húzni az eredetire, tudjátok, mint régen a vámpírfogak. Hogy jobban látszódjon messziről is a rivaldafényben a szép kis mosoly.

6. Ezek persze mind nem elegendők, mert produkció is kell. Ehhez a pózokat, táncokat, bevonulást, integetést, puszidobást is gyakorolni kell, többféle koreográfia, többféle zenére. Van, aki minden nap ezt gyakoroltatja a gyerekkel, hogy szemefénye ne felejtse el. (Ennek ellenére azért elfelejtik, esetleg nem az adott zenére szóló táncot kezdik, vagy nem a zsűri felé adnak elő, hanem hátrafelé:)

Hogy milyen változást lehet elérni külsőleg, arra itt két fotó. Előtte-utána, mint a fogyókúrás szerek esetén, avagy hogy lesz egy átlagos öt éves kislányból szépségkirálynő:


Bár kicsit hihetetlennek tűnik, tényleg ugyanaz a gyerek van mindkét fotón. Tudjátok mi történt vele azon a versenyen, amit láttam? A három kategóriából kettőt megnyert, de a fődíjat ennek ellenére nem ő kapta. Így aztán következett a "soha abba nem hagyom" fajtájú bőgés, hiszen legyőzték. Szegény gyerek. No meg szegény nézőközönség, mert a nyertes is egy nem kevésbé fel/ki/elkészített csajszi lett.

Lehet, hogy itt az a fő mozgatóerő, hogy az anyukák talán még felkészüléssel sem lennének nyerők egy hasonló versenyen? Azért azt bevallották mindannyian, hogy "sose gondolták", hogy ennyire belemélyednek majd ebbe az iparágba. Meg azt, hogy az életben úgyis minden a prezentáción múlik. Talán azért mégsem.

15 megjegyzés:

Pálma írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Sikerült olyanná tenni, mint Lüszi. Na jó, ez mondjuk Pálmának nem mond semmit, de gondolom sokan értik.

Timi írta...

Egyszer Veszprémben gyereknapon volt gyerekszépségverseny. Nem volt előtte nagy felkészüés vagy ilyesmi (persze azt nem tudom, mások hogy csinálták). Én felvettem egy olyan ruhát, amit én ilyen alkalomra megfelelőnek tartottam (az öltözködési tudásom/ízlésem most sem áll semmivel sem magasabb szinten), aztán amikor szólítottak, felmentem fél percre a színpadra. Ennyi volt.
Hát mit mondjak, nagyon szarul esett, hogy még x-edik helyet sem értem el. Meg hogy lehetett dobogós egy a suliban eggyel fölöttem járó fiú? Egy fiú szebb, mint én???
Ma már mosolygok az egészen. Azt hiszem, bennem kevesebb életre szóló nyomot hagyott, mint ezekben a szerencsétlen négyévesekben. Őket inkább sajnálom.

Névtelen írta...

http://www.youtube.com/watch?v=qepnvfe8jDs&feature=related

[Vero] írta...

Erről a Little Miss Sunshine c. film jut az eszembe (ami egyébként zseniális)!

Szegény gyerekek, lesz mit egy pszichológusnak kikezelnie belőlük...

Pálma írta...

Kedves Névtelen!

Honnan tudod, hogy nekem nem mond semmit?
Vagy te olyat is tudsz rólam amit én nem tudok saját magamról!?...érdekes.

Pedig nem is ismerlek. Vagy igen?

Olgi írta...

Mostanában még ismétlik a Dallast, vagy már vége?

Timi, Zsolti, Csabi írta...

A Story4!-n megy még... (Nem én nem nézem!!!) :P

Pálma írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Feltételezem.

Névtelen írta...

Még szerencse, hogy két fiúnk van! Bendénél erősen látom a cicomára való hajlamot. Képes percekig a szekrény előtt filozofálni, hogy mit vegyen fel. Persze, amit én ajánlok neki az zsígerből nem. (De nem csak ebben. Épp ma reggel mondtam neki, hogy elnevezem NEM-nek.) Berci pedig teljesen a fordítottja. Hihetetlen nemtörődömséggel tudja mágára szedni az éppen kezei közé kerülő ruhadarabokat. Még az sem zavarja, ha esetleg az adott darab az öccséjé.
Maki

Pálma írta...

Kedves Névtelen!

Akkor legközelebb fogalmazz máshogy, ha megkérhetlek.

Névtelen írta...

Ok. Egyébként nem vagyok kedves.

Névtelen írta...

Nagyon jó az írás:) most néztem épp végig én is egy hasonló tévéműsort..ahol a 7éves kislánynak festett haja és műkörme van..:) tetszik az oldal:)
üdv.: L.Ági:)

Olgi írta...

Szia Ági! Örülünk, hogy beugrottál hozzánk, a kommentnek meg főleg! További jó szórakozást neked a blogunkon!