Pillanatkép a kampuszról


Tegnap a kampusz legszebb és legrégibb épületei között sétálva arra lettem figyelmes, hogy mintha egy nagy bagoly ülne a fűben, tőlem kb. 4 méterre. Valami ilyesmi, de fotót készíteni sajna nem volt időm, olyan gyorsan történtek az események.

Szerencsére épp egy magyar ismerős állt mellettem, aki állatorvos - madarász, ezért hamar beavatott, hogy egy piros farkú ölyvöt látunk. Tovább figyeltük a madarat, ekkor észrevettük, hogy a karmai között már ott lapul egy mókus. (Régi olvasóink kedvért: nem pici chipmunk, hanem rendes mókus.) Az ezt követő két másodpercben pedig felszállt a madár az egyik közeli épület ereszére. Eléggé meglepő volt egy nagyobb testű madarat látni, aminek a csőréből kilógott egy mókus. Mintha valami természetfilmben lettem volna.
Hm, még jó, hogy nem engem nézett ki magának...

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Ismerős a szitu! Bár mellettem nem volt ornitológus, így nem tudom, hogy pontosan milyen sas védte a zsákmányát, és milyen kék madaraktól a waterlooi esetnél :).

Olgi írta...

Ú, ez már egy bonyolultabb esetnek hangzik. Szintén egy mókus volt az áldozat?

Unknown írta...

Aha, azt hiszem az is mókus volt és nem chipmunk :). Bár a sas karmai közt volt és csak egy szőrcsomó látszott belőle. Azt hittem, már írtam ide is korábban.

Olgi írta...

Igen, irtad, de most megállapítom, hogy mókus volt, mert a chipmunk sokkal kevésbé nevezhető szőrcsomónak, mint a mókus.