Gyűjtemény


Tavaly nyáron kitaláltam magamnak egy olcsó szórakozást, méghozzá azt, hogy le kéne fényképezni egy csomó különféle rendszámtáblát. Sokkal fontosabb dolgokban is önállóan döntenek az egyes államok, nemhogy ilyen kis jelentőségű témákban. Hamar rájöttem, hogy a legáltalánosabb, mondjuk tagállami jelmondatot citáló hivatalos verziók mellett sok helyen egyéb, trükkösebb rendszámtáblákat is lehet venni, pl. "Szeretem a kutyákat", "Le az abortusszal", "Hajrá x csapat!", stb., ezért aztán ilyeneket is fotóztam az érdekesség kedvéért.

Eleinte könnyen gyűlnek a fotók, pl. alaszkait kb. ötödikként fényképeztem Ithaca belvárosában. Ezen felbuzdulva kicsit módosítottam a célon: már az összes állam rendszámtáblájából akartam legalább egyfajtát gyűjteni. Jelentem, sikerült! Igaz, nem sikerült volna, ha nem utazunk mindenféle irányokba itt az országon belül.

A legbosszantóbb az, amikor látsz egy olyan rendszámot, amilyened még nincs, de nincs nálad a fényképeződ/mobiltelefonod.

A várakozásokkal ellentétben még a hawaii rendszámtábla sem volt elérhetetlen itt a kontinensen. Viszont épp akkor érkezett a slusszkulccsal a kocsihoz egy bácsi, amikor a hawaii rendszámtábláját fotóztuk a Yellowstone-ban, és nevetve mondta, hogy csináljuk csak, nem mi vagyunk az elsők... - szóval a ritkaságokra mások is buknak. :) A kocsi nem a bácsié volt, hanem csak bérelte.

Természetesen a vége a folyamat legkritikusabb része, amikor már csak 1-5 hiányzik. És messziről látod, hogy az összes rendszámtábla ismert színű. Emiatt a dolog kicsit időigényesebbnek bizonyult, mint gondoltam, több mint egy évig tartott. De meglett nagy nehezen Mississippi is! :)

A válogatott, standardabb táblákat tartalmazó termést itt nézegethetitek meg, remélem szerintetek is megvan az 50 + bónusznak Washington DC. Jó szórakozást!

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ez fantasztikus! Jók hozzá a szövegek is! Jó ötlethez jó kivitelezés! Gratulálok!
Puszi
Maki

Christine írta...

Jo kis gyujtemeny! :-))

Szonja írta...

Ez marhajó ötlet volt, Olgi! A NISSAN-ok különösen tetszettek :-)
Én annak idején Prágában a söralátéteket gyüjtöttem. :-)

Puszi!

soundria.freeblog.hu írta...

ez tok jo! azt neztem, mennyi kocsi maszkal lejart forgalmival. hiaba, szabad orszag! :)

Névtelen írta...

Műszaki vizsga csak ahhoz kell, ha elhagyod az államot.

Unknown írta...

soundria: Csinálni bármit szabad, a bajok csak akkor kezdődnek, ha rajtakapnak. Egy kiégett baloldali féklámpával kábé 25 kilométert tudtunk menni anélkül, hogy megállítson egy rendőr.

névtelen: Az olyan mondatok, hogy "USÁ-ban úgy van, hogy ..." nem szoktak igazak lenni. Államonként változik, hogy a forgalmi és a műszaki vizsga dátumát hogyan jelzik a kocsin, és hogy milyen szabályok vonatkoznak rá. Speciell egy forgalomban tartott kocsihoz New York államban akkor is kell műszaki, ha nem mész ki az államból, viszont nem a rendszámtáblán jelzik, hanem a szélvédőre ragasztott cédulán.

Névtelen írta...

Arra próbáltam utalni, hogy egy lejárt forgalmival közlekedni az USA-ban nem biztos, hogy szabályellenes.
Kiégett féklámpával én annyit megyek, amíg alkalmam nem adódik megállni (30-1500 m).

Unknown írta...

Mondd, te hogyan veszel észre menet közben 30 méter alatt egy kiégett féklámpát, és hogyan cseréled ki egy lakatlan erdő közepén, és egy kocsin hány darab féklámpa található?

Névtelen írta...

Elég sok autó, így az enyém is jelzi ha kiégett egy izzó. Tudok még egy ilyen márkát, a Saab.
Szerszám nélkül cserélhető az összes izzó az autómban kb egy perc. És van nálam tartalék holott ez itt nem előírás.
Legalább kettő.
És van olyan szituáció, amikor te kettővel mész előttem és csak azt a féklámpádat látom ami ki van égve...

Unknown írta...

Csupa igazság minden szavad. Csupa régi igazság. Már várom mit fogsz írni a kézipoggyászos történetemre, bár már van elképzelésem.

Timi írta...

Nekem most égett ki egy tompított izzóm. Az autó elvileg jelzi (mármint a használati utasítása szerint). Gyakorlatilag sehol nem látok semmilyen szokatlan kijelzőt a műszerfalamon, szóval ha kintről nem szólnak apósék, akkor csak furcsálltam volna, hogy kevés a fény előttem a sztrádán. (Azért eljöttem Tiszaújvárosból haza...) Izzókészlet persze van, de minek: a szerelő szerint jobb, ha egy Puntóhoz nem nyúl hozzá avatatlan kéz. Szóval januárig féllámpával fogok furikázni. Mondjuk vidékre már úgysem megyünk, csak városon belül. Ez van. Remélem, nem lesz belőle nagy gáz.

Unknown írta...

Timi, én vigyázni fogok rád, és amennyire lehet, mindenki másra is! Nem szeretek valakit elgázolni, akkor sem, ha kicsit szabálytalan.

Tegnapelőtt a Mester utcán megálltam a zebránál, mert át akart menni egy néni. Nagyon meglepődött, asszem ilyet mostanában nem látott.

Mától "megváltozott" a KRESZ, mert beleírták, hogy egy zebrát olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha kell, meg lehessen állni. Azt hittem ez logikai következménye a régi szabályoknak is.

Timi írta...

Pár napja tankoláskor a benzinkutas nagy kedvesen felajánlotta, hogy kicseréli nekem az izzót. Ezzel csak két baj volt: 1) az izzókészletemben pont a szükséges izzóból nem volt, 2) a benzinkútnak sem volt raktáron ilyen fajta. Szóval jó, hogy kiszedték nekem a régit, de végül nem raktak be újat. Aszonták, próbáljak az obivankenobiban venni, úgyhogy ma megpróbálok elmenni. (Remélem, nyitva van.) Mindenesetre a Szilveszter éjszakát megúsztam rendőri büntetés nélkül. :D