Telemarketing


Még New Yorkban vettünk magunknak mobiltelefont. Nem mondom, hogy túl sok ember lenne a kapcsolati listámon, ennek ellenére rengeteg hívásom van. Ma eddig négy.

Akaratom ellenére belekerültem valamiféle adatbázisba, és csak úgy hívnak, hívnak, hívnak. Nem tudom kik. Azaz eleinte felvettem egy-két hívást, utána viszont úgy döntöttem, hogy ezzel nem strapálom magam, mert semmi értelme.

Néha nem is szólnak bele a vonalba, csak megcsöngetnek (ennek ha jól gondolom, még marketinges szempontból sincs semmi értelme, bár régen tanultam én már ilyesmit), a legtöbb esetben pedig azonnal valamilyen automatára kapcsol a hívó fél. Fantasztikusan értelmetlen dolgokat tudnak mondani, mint pl. lejár a kocsid garanciája, egy új étteremlánc költözik a környékedre, esetleg csökkentsd a törlesztőrészletedet.

Ezeket az okosságokat nem hallgattam végig, hanem mivel a hívó számát legtöbbször kijelzi a készülék, csak rájuk keresek a neten. Komoly "irodalma" van már ennek, néha több száz ember beír egy adott számhoz, hogy mekkora szemétség ez. Nyilván a témák fele nem releváns a legtöbb embernek, mert pl. nincs is kocsi a nevén. A hívások látszólag az USA mindenféle tagállamából érkeznek, dehát ez a legkevesebb. Az olvasottak alapján van, aki megpróbálja visszahívni a számokat, hogy leiratkozzon a listájukról, de gyakorlatilag lehetetlen. Általában nem veszi fel senki, esetleg egy automata, amivel nem lehet sehova kilyukadni, még akkor sem, ha az ember az utasításnak megfelelő gombokat nyomogatja.

Eddig csak úgy értetlenkedtem a hívásokon. Néha pedig bosszankodtam, főleg, ha véletlenül abban a szobában hagytam a telefont ahol Lola aludt, és megcsörgettek. Mivel "kártyás" telefonunk van, nekem pénzbe kerül, ha felveszek egy ilyet, de mondom, erről egyébként is hamar leszoktam.

Ma azonban végképp betelt a pohár. Ugyanis hajnali háromnegyed kettőkor hívtak. Meg utána pontosan egy perccel még egyszer, biztos ami biztos. Ez a dupla hívás is gyakori, nyilván automatikus. Nem vettem fel, de ettől függetlenül eléggé kellemetlen, hogy erre ébred az ember. Ezúton is üzenem ezeknek a nyavalyásoknak, hátha véletlenül olvasnak (miért ne olvasnának, ha a nevemet is tudják...), hogy lassan le lehet rólam szállni!

Tudom, hogy otthon is van hasonló, de talán inkább a vezetékes telefonokon: pl. közvéleménykutatások, meg néha egy-két politikus beszél a pórnéphez, de vigyázni kell ezzel, mert a jelek szerint ebben az országban már túlságosan nagy vadhajtásokat növesztett ez az iparág.

Egynek örülünk, mégpedig hogy Gyuszkó kimaradt a szórásból. Legalábbis eddig.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

erdekes modja a spamnek az biztos. a nem beleszolo hivasok szerintem csak lecsekkoljak,h élő-e a szam, mert akkor biztos tobb centet kapnak erte, ha tovabbadjak masnak a szamod.
hajnali kettokor miert hivnak, az mar rejtely, lehet, hogy kesobb ilyen hirdetest fogsz kapni: "sleepless nights? call 0080-sleeplikecsipkerozsika-24" :]

Zsuzska írta...

brrrr .... pofátlanság.... ):

mondjuk én is bekapcsolt telefonnal alszom, de a helyedben, főleg, hogy gondolom legfőképp Gyusz hív, elgondolkoznék az alvás előtti telefonkikapcson...?

szegény Lola...

Timi írta...

Én mindig kikapcsolom este a telefont. Ezzel többek közt azt is elérem, hogy a hajnali 8-9 órakor hívók ne ébresszenek fel... :):):) Az egyetlen bibi, hogy aztán reggel elfelejtem bekapcsolni, legkorábban 11-12 óra tájban szokott eszembe jutni. De akik nagyon föl akarnak hívni (többnyire szpemmelők), azok úgyis elérnek a vezetékesen. És Csabi ugyanúgy utál telefoncsörgésre ébredni, mint én.

Olgi írta...

Csak órának szoktam használni éjjel a telefont, megnézem mindig a sötétben, Lola mikor kelt. De egyébként nem hasznos ez az infó, mert akármennyi is az idő, cicizés nékül nem alszik el, ezért lényegében simán ki tudom kapcsolni vagy le tudom venni a hangot. Aztán legfelebb úgy járok majd, mint Timi, hogy egy ideig nem kapcsolom vissza.

Botrány, most is 8 hangposta üzenetem van. Egyik fontosabb lehet mint a másik, még kicsit gyűjtöm őket...

Timi, a vezetékes telótok hangját lehet állítgatni?

Olgi írta...

Képzeljétek!!!!! Mivel ez túl sok embert bosszantott, már van elfogadott TÖRVÉNY, ami többek között azt is tartalmazza, hogy mikor szabad ilyesféle marketinges hívást indítaniunk. De a hajnal nincs benne, mehetek panaszt emelni.

Még jobb, hogy van egy kormányzati honlap (Köszi Gyuszkó!), ahol a magán használatban lévő telefonok számát megadva elvileg le lehet iratkozni ezekről a kéretlen hívásokról. Most regisztrálok, és már csak 31 napig hívhatnak, remélhetőleg. Na, kíváncsi vagyok!