Uncle Sam


Ismerős a képen látható alak? Már én is láttam posztereken, de csak most jártam a történet végére. Ő Uncle Sam, egy figura, aki általánosságban az egész amerikai nemzetet szimbolizálja, ennek megfelelő színeket öltve magára.

New York az egyik korán csatlakozó államként elég eseménydús helynek mondható az USA történelme szempontjából, nem meglepő, hogy Uncle Sam legendája is innen eredeztethető. Történt ugyanis, hogy a britek elleni háborús időkben, 1812 tájékán a helyiek hordókban szállították a kaját az amerikai csapatoknak. A Troy (=Trója:) nevű faluból származó beszállító hordóin a U.S. betűkombináció szerepelt, a "United States" rövidítéseképp, de a csaták között unatkozó katonák azt eszelték ki hogy ez annyit tesz, mint Sam bácsika (Uncle Sam) ellátmánya. Nagyon nagy képzettársításra ehhez nem volt szükség, a név valóban stimmelt: Samuel Wilson szállította a hordókat.

Ez az egész biztos így is volt, mert a Kongresszus határozatában tényként elfogadta az összefüggést Samuel Wilson és Uncle Sam között. Jók az ilyen legendák, főleg ha nincs belőlük túl sok. Pl. remélem, a rizset senki szerint nem Uncle Ben találta fel.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez jó kis történet volt. Tetszett! Köszi
Maki

Olgi írta...

Kicsit gondolkoztam, hogy közzétegyem-e, de ha tetszett, már megérte!

Pálma írta...

Kösz ezt a bejegyzést! Legalább már ezt is megtudhattuk.

Szonja írta...

Szia Olgi! Köszi az új infót!Eddig én sem tudtam ki ez a fura alak. Puszi!Szonja