A természet lágy ölén


Megérkeztünk hétőn este Ithaca-ba, mostantól ebben a városban lakunk. New York államban van, a Cayuga tó partján:


View Larger Map

Kb. 50 ezren laknak itt, ennek nagy része az egyetem miatt. A városból még nem sokat láttam, gyakorlatilag semmit, mert eddig csak itt a város széli lakóparkban lévő, igényeinket elsőre tökéletesen kielégítő lakás környékén mozogtam.

Na de eddig miket láttam? Először is tegnap a lakópark egyik sarkában lévő játszótérig tartó séta alatt csomó bébimókust. Én így hívom őket, nem tudom, ez mennyire hivatalos. Ti már láttatok ilyeneket? 10 centi, plusz farok, tehát icipicik, és ugyanolyan mutatványokra képesek, mint a nagyok. Persze nagy mókusokat is láttunk, de abból kevesebbet. Nem tudom, mikor fogunk leszokni annak mondogatásáról, hogy "Nézd, mókus!", de asszem még kell hozzá pár nap.

Igen ám, de ma is elmentünk az esők szünetében a játszira - Lola legnagyobb örömére van babahinta is - aztán onnan hazafelé a lakóparkot szegélyező erecske felett / mellett találtam egy átjárót, amin át is mentünk. További 40 méter séta után visszanéztünk az átjáróra, és egy őz volt pontosan ott, ahol mi álltunk 5 perce. Hűha, azért meglepődtem!!! Ugyan a szálláskereséskor Gyuszkó mondott valami ilyesmit erről a helyről, - azt olvasta az ide vonatkozó kommentek között, szabad fordításban, hogy "természet utáni vágyamat tökéletesen kielégítette, hogy egyszer egy őz sétált át a teraszon"- de ezek szerint tényleg. Akár már a második napon is lehet ilyesmi, az őzek ezt biztos nem tartják számon. Izgi volt, de azért örülök, hogy nem a földszinten lakunk, hanem a másodikon. Én úgy meglepődnék ugyanis, ha benézne hozzánk egy őz...

14 megjegyzés:

Zsuzska írta...

wooooow!!! dejóóóó !!
már úgy vártam az ithacai bejelentkezést ;)
milyen a lakás, sikerült ágyat venni?
milyen volt az út odáig?

Névtelen írta...

Sziasztok!
Nagyon izgultunk ám értetek, hogy rendeben odaérjetek Lolával. Örülünk, hogy minden gond nélkül megérkeztetek és annak különösen, hogy ilyen természetbarát helyen fogtok lakni. Várjuk a további részletes leírásokat! :-)
Puszi
maki

morcs írta...

Sziasztok!
Örülünk, hogy rendben megérkeztetek és hogy máris "otthon" érzitek magatokat.
Szenzációsak lehetnek a bébimókusok, mintha Lolának találták volna ki őket. Kár, hogy ő még nem tudja igazán értékelni ...
Puszi: Mari-nagyi

Névtelen írta...

Soundria irja:
Nezd mar, egyszerre olvassuk a blogot Makival. Ez az őz sztori hihetetlen. :) Ugy latom jo helyetek lett. CSinalj majd par kisvarosi kepet is!

soundria.freeblog.hu írta...

Na rendberaktam a jelszavamat...De jo ez a multimedias blog: nezegetem, hogy mik vannak a kozeletekben a gugli mepen és ott van nyugatra Watkins Glen, USA leghiresebb versenypalyaja! Persze Lolaval kicsit durva lenne autoversenyre menni...
masik beteg otletem: integethetnetek eloben nekunk, pl innen:
http://ancientwisdompro.com/webcam/
igaz, h most hajnali egy van ott... :)

Olgi írta...

Hú, de örülök hogy ilyen sokan megszólaltatok! Maki első itteni kommentjéhez külön üdv!
Eleg hosszú volt az út NY-ból, és még ki is tudtam egyenesedni egy polc és egy matrac között. :)
Aha, már Gyuszkó is felfedezte a térképen Watkins Glen-t, de annyira nem élveznénk, amennyire drágák a jegyek. Inkább pl. US Openre megyünk. :) :)
Jól van, majd egyszer összehozhatjuk a webkamerás integetést! j
Őz témára visszatérve: beszéltem tegnap Thanh-al, ő Gyuszkó kollegája, az ELTÉn szerzett MSc-t, és most itt él már 3 éve. Kérdezem, őzek szoktak itt lenni? Erre ő egy másodperc alatt, már közönnyel rávágja: persze. Aztán elmesélte, hogy egyszer a kertben aludt, és amikor felébred, őzek vették körül, a kertben az ablakukon pedig valóban nézett már be...

Unknown írta...

A bébimókusoknak a hátán nincsen véletlenül két csík? Mert akkor azok nem mókusok, hanem chipmunk-ok. :)

Névtelen írta...

"Misi írta...

A bébimókusoknak a hátán nincsen véletlenül két csík? Mert akkor azok nem mókusok, hanem chipmunk-ok. :)"

Az ozek hatan nincsenek veletlenul csikok? Mert akkor azok nem ozek, hanem zebrak! :D

Olgi írta...

Jot nevettem! :)
Hat, most meg nem allitom, hogy mindegyik altalam bebimokusnak hivott allat csikos, de az egyik lattan remlik, hogy elgondolkoztam tegnap, hogy miert csikos. Szoval hogy csak chipmunk van vagy az is, meg a jovo zeneje. Majd jelentek. Legalabb nekem is van mit kutatni, azon kivul is, hogy Lola epp mit dugott be a szajaba...

Unknown írta...

Szia!
Tök jó Nektek! Én szívesen laknék a földszinten is a helyetekben:-) Irtó izgis lehet, ha reggel kihúzod a függönyt/felhúzod a redőnyt, és egy őz kukucskál befelé:)
A "Nézd, mókus!" még egy darabig meglesz. Mi Karlsruhéban fél év után is megálltunk a parkban fényképezni őket!
További jó lakberendezést és bolt-keresést. Ezek szerint (joghurt) nem csak oz-ban vannak feltüntetve a "méretek"?
Puszi, és vigyázzatok magatokra!
Gyuszi! Nagyon jók a képeid! Főleg az "oversize"-os tetszik:-) (Hajrá építőipar...)
Andi

Timi írta...

Annak idején a Chip és Dale-ben, ha valaki azt mondta rájuk, hogy "mókus", akkor dühösen visszakiabáltak, hogy "Nem mókus! Amerikai mókus!" Akkor még, nem tudván angolul, nem értettem, hogy mit paráznak annyira ezen. De amióta műveltebb vagyok, pont a Ch&D miatt tulképp én is mókusnak tekintem a chipmunkot. Na meg Zsolti mondta, hogy az Alvin és a mókusok is chipmunks volt. Szóval sztem felesleges ilyesmin vitatkozni. Valahogy le kell fordítani magyarra, nem?
Üdv

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

Amikor egy éve a kanadai Waterloo-ban voltam (ami egyébként, ha valaki belenagyít ebbe a térképbe, ott van félúton Toronto és London közt, Párizstól északra :) ), ott is kész állatkert volt a kampusz, szaladgáltak többek közt mókusok és ilyen pici csíkos izék is. Egyszer meg láttam, ahogy egy sas az épp elejtett mókust (vagy chipmunkot?) védi két másik madár elől. A pici csíkos mókusszerűséget nem nagyon sikerült lefényképeznem, mert kb fél másodpercre álltak meg. Egy kép sikerült, azon is érdekes testhelyzetben van :).
Ez chipmunk? És olyan, mint a "bébimókus"?
Várjuk a képeket :)

Olgi írta...

Ez az, nem juttott eszembe, hogy Chip and Dale, pedig kicsit gondolkoztam rajta. Kosz Timi!
Andinak is meg mindenkinek, igen, annyira várakozáson felüli, hogy a legtobb kajan alapbol fel van tuntetve az "oz" meg az "lb" meg a "g" is! Es a pelenkan is van kilo! Az amerikai kolkok nagyobbak? Otthon a harmas pelus 4-9 kilo, itt meg 7-13, bar belatom, ez elegge reszletkerdes, es hogy ebbol nem kovekezik megse semmi.
Juli fotojahoz: egyreszt tok jo ez a foto, masreszt meg nem nyilatkozok, most emberekkel zsufolt helyeken maszkaltunk, igy nem haladtam eleget a mokuskutatassal. De igyekszem.