Pézsé


Megfáztam. Ha Magyországon bemegyünk egy déembe, vagy akár csak egy ábécébe, akkor egy-két méter polc csak velem foglalkozik, és orrfújásra tökéletesen alkalmas, puha, strapabíró zsebkendőket kínál. De mi a helyzet a fogyasztói társadalmak netovábbjában, itt Amerikában? Bemegyünk egy Walmartba, Targetbe, Topsba, csordultig a polcok, három-négy méter csak velem foglalkozik, és tele van - de itt a bökkenő - orrfújásra teljesen alkalmatlan kleenex papírzsebkendővel. És sokféle van: van piros papírdobozban - tudjátok az a kihúzós fajta, hogy ha kihúzod, már ott fityeg a következő zsepi - és van kék dobozban, van nagy dobozban és még nagyobb dobozban, van kék dobozban, thanksgiving témájú mintával, sőt, karácsonyi, talán húsvéti mintájú fém díszdoboz is akad. De több alapvető fícsör sem stimmel: vékony és átszakad, durva anyaga bántja a bőrt, és nem tudod magaddal vinni, mert a legkisebb kiszerelés egy 12 centiszer 12 centiszer 12 centis kocka, tehát a papírZSEBkendő kifejezés valahogy nem stimmel. Mellesleg, ha valaki egyszer külföldön zsebkendőt akar venni, angolul úgy van, hogy facial tissue. Fél éve nem tudtam, és nem ismertem fel ebben az idétlen dobozban, de simán elpantomimeztem az eladónak, és megmutatta.

Nemrég még volt otthoni 10 darabonként zacsiba csomagolt szoftisz zsebkendőm, és egy magyar ismerős, aki már három éve itt lakik, meglátta, és egyből rákérdezett, hogy - "Az honnan van, még otthonról?" Szóval itt tényleg nem kapható normális zsepi. Tuti.

7 megjegyzés:

Unknown írta...

A dobozbol kihuzos tenyleg vacak, az angolok is ezt hasznaljak, de itt szerencsere van normalis zsebkendo is. Es ruhazsepit nem arulnak? Ha gondolod, szivesen postazok neked egy adag pezset aranytartaleknak.

Unknown írta...

Koszonom a kedves ajanlatot. Sajnos az en pezsehasznalati szokasaimban az "aranytartalek" percek alatt a multe. O, a regi szep idokben, mikor meg ruhazsepit hasznaltam, es rejtettem el a teveasztal also polcan...

Unknown írta...

Most biztos visszasírod azt a jó nagy, 42*10 darabos, négy rétegű zsepicsomagot, amit rám hagyományoztatok, mikor elmentetek :)
Én is szivesen elküldöm, csak szólj! Bár már csak 24*10 van belőle. Ha mindenki küldene egy adaggal, az hátha elég lenne valamire :)

Unknown írta...

Amazonon kaphato 36*130-as kleenex...

Unknown írta...

tenyleg, juli, hogyan lett a 42*10-esbol 24*10-es? talan mindegyik 42-esbol kivettel 18-at?

Unknown írta...

Nem, egyszerűen fogtam a 42-t, és felcseréltem a számjegyeit :)

Hehe, van az amazonon 21400-as is! És csak 44.61 dollár! Spórolsz 2.43-at!

És amúgy a bennszülöttek mit csinálnak, ha taknyosak? Otthonmaradnak, vagy esetleg szipognak, mint a japánok?

Olgi írta...

Lilla, Lilla, de jó, szia! :)

Juli: én nem tudom, alig látok amerikait, náthás amerikait meg végképp. Amúgy az a japán, akivel leggyakrabban találkozom, orrtörlés-mániás. De rendes pézséje neki sincs.