HP


Elkepzelheto, hogy egy HP laptopot veszunk, de most nem errol akarok irni. Hanem hogy miert nem vettem ki magunknak konyvet a konyvtarbol. Azert, mert itthon fel vagyunk szerelkezve, es nagy Harry Potter lazban egunk. Gyuszko a hetedik - tehat utolso - kotet vegen jar, en meg a hatodik elejen. Na jo, mondhatjuk hogy a kozepen. Angolul olvassuk. Nem igen hiszem, hogy a jinx vagy wand szavak nagy hasznomra valnanak a kozeljovoben, igaz, a hetedik konyvhoz meg kellenek, de nem is ez a lenyeg, hanem hogy mindkettonket lekotnek ezek. Masoknak is bejonnek? Timi meg Misi - ti mar olvastatok, ugye?
En a heten kezdtem olvasni a hatodikat, rohamtempoban, mert konyvet tuti nem pakolunk a borondokbe. Foleg nem angol nyelvut. De valahogy gyorsabb vagyok a kitozott celnal.
Gyuszko orult, hogy elkezdtem olvasni a hatost, es kitalalta, hogy akkor beszeljuk meg mindig, ha elolvastam egy fejezetet. Na, ebbol az lett, hogy en mondok par mondatot az aktualis fejezetrol, Gyuszko meg annyit, hogy "Aha". Esetleg pluszban valami sejtelmes arckifejezes. Ilyen jol megdumaljuk, nehogy veletlenul elszolja magat. :) Hasonlo okokbol a hugimmal, Palmaval is csak hummoges ez a tema. Bizony, nem csak Potter nott fel a Hogwartsban / Roxfortban a sorozat alatt, hanem Palma is. A Kardosban.
Megjegyzem, az nem semmi hatas Gyuszkonal, hogy J.K. Rowling letaszitotta a standard szabadidos tevekenysegek elso helyerol a jelenleg Miamiban zajlo ATP Masters teniszverseny kozvetiteset...

15 megjegyzés:

Lackó írta...

Amikor most otthon voltunk husvetozni, megvettem a Kviddics tortenetet meg a Legendas allatok es megfigyelesuket, azok is tok jok. Csak rovidek. De legalabb olcsobbak.

Lukacs Laci

Kata írta...

Teljesen megertem mit erzel. A hetedik kotet tavalyi megjelenese elott en is angolul olvastam vegig az elso hatot, hogy edzodjek. Egyebkent nekem sokat segitett, de ez inkabb az akkori angoltudasomat minositi. :(
Szoval mivel senkivel nem tudtam megbeszelni az olvasottakat egyfolytaban az indexes HP forumokon logtam. Akkor voltak spoiler-mentes valtozatok is, es nagyon porogtek a kozelgo bemutato miatt. De ha az nem eleg szemelyes, velem is lehet rola dumalni, :) mert most most nemetul akarom ujraolvasni, igaz nem rohamtempoban.

Pussz,
K.

Timi írta...

Hú, először írok blogba megjegyzést!!!
Szóval igen, angolul mind a hetet. Augusztusban már be is fejeztem, úgyhogy számomra csak ködös emlék... De valszeg egyszer még átrágom magam az egészen, ismét pusztán nyelvgyakorlási szempontból. Másodszorra biztos még jobban fog menni. Lehet, hogy még szótárazni is fogok! De ez a jövő zenéje.

Olgi írta...

Udvozlet, orulok, hogy ezzel a bejegyzessel benneteket is irasra birtalak! Ne szabadkozzatok, hogy ki hogy tud angolul, mert egyaltalan nem kell minden egyes szot megerteni egy idegennyelvu konyvben. Nem ez a lenyeg, es tenyleg szotarazas nelkul is sokat fejlodik az ember passziv nyelvtudasa.
Hu, ha egyszer en nemetul vagok majd bele egy ilyen hosszu konyvbe! Most kicsit irigykedek, de remelem egyszer en is kiprobalom! Koltoi kerdes jon, de hogy fejlodjek, ha a legnagyobb TV-elofizetescsomagbol mar gyakorlatilag minden nemetcsatornat toroltek? Mar csak DW-nk van... Ithacaban meg meg az sem lesz. Ugyhogy ez a jovo zeneje.

Timi írta...

Én nem igazán szoktam külföldi csatornákat nézni, de az én angol tudásom sem sokat fejlődik, ha csak híreket és éjszakánként ókori western filmeket nézhetek - egyik sem villanyoz fel túlságosan. És német csatorna nálunk is már csak egy van.

Unknown írta...

Aham, én is, mint Timi, már augusztusban "letudtam" az utolsó könyvet. :)

És én végigszótáraztam a sorozatot. Kivéve amikor túl izgalmas volt és csak gyorsan meg akartam tudni, hogy mi fog történni. :) De egyébként kiraktam mindig magam mellé a nagy Collins Cobuildemet és minden ismeretlen szónak elolvastam szépen angolul a definicióját. Szerintem rendkívül sokat fejlödtem ezzel (még úgy is, hogy a szókincs egy része valóban nem túl használható a mindennapokban.) És még élveztem is, miután megszoktam.

Kata írta...

Hat a nemet csatornak szamaban sokat segit, ha epp Svajcban lakik az ember. :) Megis, nem is emlekszem mikor kapcsoltam be utoljara a tevet. Pedig szep nagykepernyos. Vagy erre majd babazas kozben szokik ra az ember lanya? ...

En nem szotaraztam brrr..., csak elveztem. A lenyeg atjott. :)

Timi írta...

Nem tudom, más ember lánya hogy van ezzel, én kb. tized annyit tévézek, amióta babázok. Nem azért, mert nem érek rá, hanem egyszerűen nincs rá igényem. Mondjuk, a Doktor House-on kívül szinte nincs is semmi, amit nézhetnék...

Olgi írta...

Biztos tuti modszer fejlodesre az egynyelvu szotar is, de igy legalabb jol haladok. En is csak elvezem, es kesz.
Es igen, nem tudom miert, nem erre szamitottam, de en is kevesebbet TV-zek Lolaval, mint korabban. Meg akkor sem gyakran kapcsolom be, ha alszik. (Persze becsuszik neha 1-2 vetelkedo v. a BK.) Viszont mivel tobbet vagyok a lakasban, tobbet netezek.

soundria.freeblog.hu írta...

kulonben tartja a holgy a szinvonalat a hét resz alatt? ugyanolyan jo a hatodik is, mint az elso?

Unknown írta...

Nos, kiolvastam, es tetszett. Soundria kerdesere felelve: szerintem vegig megmarad a feszultseg, a mesevilag, mindegyik reszben jon egy-ket uj karakter.

Es azok kedveert, akiknek meg nem tomtem tele az agyat a minesweeper pletykaival: Rowling kivalo aknakereso-jatekos! Ugyan a vilagelittel nem lehet osszehasonlitani - en is feleannyi ido alatt rakom ki mint o - de kozel van ahhoz, hogy felkeruljon a vilag top 500-as listajara.

Nem tudja valaki, hogy a Floo Network az hogyan van magyarul? Mert csak magyar-angol HP szotart talaltam, angol-magyart nem! Tudjatok, a kandallo, ahol a zold hamut a markodbol szetszorod, mikozben azt orditod, hogy Abszol Ut! (Ami zsenialis ferditese annak, hogy Diagon Alley.)

Zsupszkulcs!

Kata írta...

Reg volt kezemben magyar kotet, de szerintem a hopp-porral mukodo hopp-halozatra gondolsz, amit a Miniszterium felugyel.

Kata írta...

Azt eszrevettetek, hogy a Keletiben lenyegeben van 9 es 3/4-ik vagany?
Regen a Satoraljaujhely fele meno delutani gyorsra akasztott potkocsikat azon tartoltak fel kettoig, es aki tudott rola, annak volt ulohelye. :)

Olgi írta...

Majd szetnezek a Keletiben, ha veletlenul arra jarok! Kiolvastam a hatodikat :)

Olgi írta...

Elolvastam a hetediket is. Itt izgultam, hogy juniusra vegezzek, erre meg majus sincs... Amugy jo volt, mindenkinek ajanlom!!!!