Kandírozott alma


Elég feltűnő jelenség az ABC-kben, vásárokon, valamint csilivili édesség-szakboltokban kapható candy apple, azaz cukros/kandírozott alma. Már rengetegszer láttuk, de csak a napokban raktam be egyet a kosárba. Biztos most az őszi almaszezonban, illetve Halloween közeledtével még a szokásosnál is többet pakoltak ki, vagy csak megszállt az ihlet, hogy "ezt márpedig sürgősen meg kell kóstolni". Az általam választott példány megtévesztésig hasonlított a fotón láthatóra, azaz piros máz borította (ez a leggyakoribb szín), majd mogyoródarabokba forgatták.

Annyira tömény cuccnak néz ki, lehet, hogy ez tartott vissza eddig? Mindenesetre nagyon kellemesen csalódtam, mert a tömeg nagy része mégis csak a hámozatlan alma, és összességében az édes és savanykás íz remekül kiegészítette egymást. Egyszóval ízlett. Úgyhogy nagy dilemmában vagyok a jövőt illetően.

Elég régi termék a candy apple, 101 éve készült az első adag a keleti parton, New Jersey-ben, azóta pedig töretlen karriert fut be. Arra, hogy meddig lehet a témakörben merészkedni, példaként csatolok egy honlapot. Úgy tűnik, bizonyos almaköltemények 13-19 dolláros darabáron is kelendőek!

2 megjegyzés:

Nikolett írta...

Ezeket a gyumolcsoket en is regota nezegetem, eloszor Vegasban lattam, amikor az Allamokba jottunk, es igencsak megakadt rajtuk a szemem, gyonyoruek! Nekem a csokiba martott eper tetszett a legjobban, de lattam almat is rengeteg felet, a szivarvany minden szineben, mogyorosat, szines cukorkasat, mandulasat. Eddig meg en sem kostoltam, mert ugy gondolom nagyon edes lehet a kulseje, azt pedig nem szeretem...de majd egyszercsak.... :)

http://eletunkphoenixben.eliveport.com/

Olgi írta...

Én is úgy voltam vele, hogy majd egyszer, de tovább már nem húzhattam az időt.