Denevér


Egyszer csak ott volt a nappalinkban egy denevér, gondolom a nyitott erkélyajtón át jött be valamikor, és feltehetőleg a függöny mögött aludni tért. Nem gondoltam, hogy denevérek a belvárosba is bemerészkednek.



Ez este volt, így Lola a szomszéd szobában aludt, szerencsére nem találkozott vele. Nyilván meg akartam szabadulni a denevértől, de akárhogy hessegettem körülötte, rám se bagózott, inkább úgy tett, mintha aludna, sőt, talán aludt is. De mindegy is, mert hiszen lényegében vak. Egy gyengéd seprűböködéssel mégis rávettem, hogy történjen valami, de nem találta meg az ajtót, pedig vagy tízszer iszonyatos sebességgel körberepült a szobában. Aztán egy szerencsésebb helyen telepedett le megint, bár ha arra gondolt, hogy mégiscsak nálunk tölti az éjszakát, akkor tévedett.



Hát szóval ez a denevér tényleg nem lát túl jól, mert nem zavarta, hogy közelről a pofájába vakuztam, és aztán egy kényelmes mozdulattal ráraktam egy dobozt. Nem is érdekelte. Aztán a dobozban kivittem az erkélyre, és még ott sem mozdult, kicsit rázogatnom kellett. Végül is elrepült, pár szárnycsapással eltűnt az éjjeli sötétben.

Fun Facts: Magyarországon minden denevérfaj védett. A denevérek néha veszettek, és más betegségeket is hordozhatnak. Majdnem vakok, de ultrahanggal jól mozognak a sötétben. Majdnem vakok, így nem tűnik fel nekik, hogy 2-300 watt (egyenértékű takarékos) izzó ég a szobában. A térdük közel 360 fokban mozog, ellentétben egy normális térd 180 fokos mozgási szabadságával. Szinte átlátszóan vékony a szárnyuk, de ha megsérül, visszanő. Több spanyol város, köztük Valencia és Palma de Mallorca címerében szerepelnek denevérek.

4 megjegyzés:

Timi írta...

Nekünk házi denevérünk még valamikor gyerekkoromban volt, de valószínűsíthető (mivel télen történt az eset), hogy a pincében tárolt fa között lakott, amit felvittünk a lakásba fűtés céljából. Akkor mi is nehezen tudtuk kiterelni Denit (naná, hogy elneveztem!).

Viszont engem már egyáltalán nem lep meg, hogy a városban is van denevér (igaz, mi kissé kijjebb lakunk, mint ti). Tavaly nyáron volt, hogy egy nem túl késő esti séta alatt verébnagyságú dolgok röpködtek a levegőben, amik nyilvánvalóan nem verebek voltak. Szóval nálunk itt a környéken is laknak denevérek.

Névtelen írta...

Sötétzöldek egyik vesszőparipája, hogy a panelprogram a denevérek (egyéb repülő odúlakók) elleni bűntett.

Unknown írta...

@Timi: Hehe, Deni. Ez jó.

@Névtelen: Világos. És akkor arra mit lépnek, hogy a szélerőművek is hatékonyan aprítják a denevéreket, és egyéb lakótársainkat?

Névtelen írta...

Légy nyugodt, a sötétzöldek a szélerőműveket is utálják. Madarak vonulása stb.